sedang menggoyangkan bontot

kupercaya ada cinta

kita tidak tahu apa yang kita akan lalui di masa hadapan . kita juga tidak tahu apakah keputusan yang kita ambil itu adalah satu keputusan yang tepat . kadangkala ada juga kebetulan itu satu titik permulaan pada keindahan . hidup tidak selalunya indah . begitu juga dengan kenangan . tidak semua kenangan masa lalu indah untuk dikenang . ada juga yang meninggalkan kesedihan , kedukaan dan kekecewaan yang mendalam . yang indah harus dijadikan semangat . yang hitam harus dijadikan teladan .

begitu juga dengan cinta . tidak semua cinta itu manis . tidak semua cinta itu bermula dengan jalan cerita yang menarik . ada juga cinta yang hadir dari kebetulan , persengketaan , dan penghinan . apa yang pasti , kita sebagai manusia , tidak harus terlalu membenci seserang itu . selalunya dari kebencianlah lahirnya sayang tanpa diduga .

jika kita tahu apa yang berlaku disebalik takdir Tuhan , sudah pasti hidup kita menjadi b0san. tapi ...... perkara itu mustahil akan berlaku . selagi nyawa hidup di dalam jasad , pasti cabaran dan dugaan selalu ada di samping kita , begitu juga dengan cinta . tanpa cabaran dan dugaan , cinta sukar untuk dipertahankan . dari cabaran , kita bisa mempertahan cinta . dari dugaan , kita bisa tahu kesetiaannya ......


- credit fr0m n0vel ' Kupercaya Ada Cinta ' -

        - greenL0VE -

No comments:

Post a Comment